Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna

Mój pierwszy Stirling

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Nasze silniki
Autor Wiadomość
bachusm




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Czw 13:01, 20 Maj 2010    Temat postu: Mój pierwszy Stirling

Witam
Zdecydowałem się pokazać swój pierwszy silnik Stirlinga.
Narysowałem go w SolidWorksie i wykonałem w pracy.
Bazuje na puszce aluminiowej po napojach. Wzorowałem się na konstrukcji
widzianej w Internecie Stirlingmotor VIEB-1.
Oto mój silniczek:
Chciałem wrzucić foty ale serwer forum mnie na razie odrzuca.
Silnik ma prądniczkę. Przy podgrzewaniu świeczka daje napięcie około 2,8V. Spokojnie zasila diodę.
Przy lepszym źródle ciepła (palnik spirytusowy, kuchenka elektryczna) mam spokojnie ponad 3V. Ilość obrotów bez podczepionej prądnicy szacuje na oko na około 500 obr/min.

Jak będę mógł to wrzucę fotki.
Z drugiej strony ta blokada to wywołuje u mnie wielkie zniechęcenie do udzielania się na tym forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bachusm




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pią 7:36, 21 Maj 2010    Temat postu:

Nie jestem robotem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bachusm




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pią 7:37, 21 Maj 2010    Temat postu:

Jestem człowiekiem.
Limit postów spełniony.
Jeszcze czas i wstawię foty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bachusm




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pią 10:58, 21 Maj 2010    Temat postu:

Trochę informacji zanim wrzucę zdjęcia.
Skok wypornika 18mm.
Skok tłoka zimnego regulowany ustawiony na 18mm.

Średnica wypornika 63.5mm.
Średnica tłoka zimnego 18mm.
Średnica koła zamachowego 70mm grubość 10mm.

Wypornik wykonany jest z obomodulanu. Ten materiał wytrzymuje dosyć wysokie temperatury. Tłok zimny jest wykonany z POM-u. Materiał zbliżony właściwościami do teflonu lub derlinu.
Koło zamachowe jest wykonane z tworzywa PVC.
Korbowód tłoka zimnego z laminatu dwustronnego PCB grubość 2mm.
Pozostałe elementy wykonane są z tekstolitu.
Korpus silnika jest wykonany z PA (duraluminium).
Wszystkie osie są łożyskowane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bachusm




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pią 11:50, 21 Maj 2010    Temat postu:








Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 22:03, 22 Maj 2010    Temat postu:

Witam
Silnik fajny, było by dobrze gdy byś zamieścił film na youtube.
Moim zdaniem jest za duże przełożenie na prądniczkę i silnik nie może osiągnąć wyższych obrotów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bachusm




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pon 9:12, 24 Maj 2010    Temat postu:

Wrzuciłem filmik.
Słaba jakość kręcony telefonem.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bachusm




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pon 9:25, 24 Maj 2010    Temat postu:

Tutaj dodatkowe foty.






Dużo eksperymentowałem z tym silnikiem i stąd ta kolekcja dodatkowych detali.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szachista28




Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pon 22:42, 16 Sie 2010    Temat postu:

Witam ,,bachusm" , mam prośbę, przesłałbyś mi rysunki techniczne tego wspaniałego silnika. Byłbym niezmiernie wdzięczny, szukałem w internecie ale znalazłem tylko opis po niemiecku tego konkretnego silnika na stronce
[link widoczny dla zalogowanych] / bardzo fajnie są zwymiarowane niektóre modele.

Mój e mail: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bachusm




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Czw 8:38, 23 Wrz 2010    Temat postu:

Witam szachista82
Dawno mnie tu nie było.
Mam dokumentacje tego silnika podrasowaną wykonana w Solidzie.
Waga całości to około 15MB.
Jak chcesz i się zmieści na skrzynce to mogę podesłać.
Muszę tylko pousuwać prywatne dane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szachista28




Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Wto 19:01, 01 Lut 2011    Temat postu:

Witam, mnie też dawno tu nie było Smile
Bardzo bym prosił o przesłanie tych planów silnika.
Możesz podzielić plik przez win-rara wtedy na pewno pójdzie przez pocztę i będzie szybciej ( mój mail : [link widoczny dla zalogowanych] )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szachista28




Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Śro 19:44, 02 Lut 2011    Temat postu:

Dzięki za opis silnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kosior




Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pon 22:12, 07 Mar 2011    Temat postu:

Jeżeli mozesz, to wyślij mi plany pod adres [link widoczny dla zalogowanych] lub na GG:9840481

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piespokladowy




Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Śro 11:55, 04 Maj 2011    Temat postu:

Witam!
Dziś krótkie sprawozdanie:


Prace nad prototypem wciąż trwają!
Mam już - mimo jeszcze nie uruchomionego prototypu - kilka kolejnych
pomysłów jak zwiększyć efektywność silnika oraz zrobić by był niemal w
pełni "automatyczny" - czyli startował jak tylko powstanie różnica
temperatur.
Hehe - czegoś takiego jeszcze nikt w tych silnikach nie wymyślił!
Smile
Zrobiłem próby - po długich poszukiwaniach i doświadczeniach z wieloma
zworkami zwrotnymi - fragmentu patentu czyli elementu zamieniąjcego
naprzemienna pulsację ciśnień w jednostajny przepływ.
Czyli pneumatyczny mostek Graetza. Zmienny przepływ symuluję zwykłym
siłownikiem - całość działa zdumiewająco dobrze. Jestem zaskoczony
wynikiem - aż tak, że widzę iż to rozwiązanie może mieć zastosowanie w
wielu dziedzinach do produkcji energii z miejsc gdzie do tej pory
uważano że nie da się nic "wycisnąć" - np wolno płynące rzeki o małych
spadkach czy stosunkowo małe podmuchy powietrza lub fale morskie...

Nie mam gotowego silnika pneumatycznego. Robiłem próby z kilkoma
silnikami z narzędzi pneumatycznych. Niestety chyba nie osiągnę w moim
silniku takich ciśnień i przepływów powietrza by uruchomić te
silniczki. Dlatego zrobiłem próby z turbinka dentystyczną a potem
zaprojektowałem podobną ale skali dziesięć razy większą. Niestety na
razie nie wyszło wykonanie i muszą mi wirnik zrobić ponownie. Ale
zasada działania jest poprawna i muszę przyznać że wykonawcy na
Politechnice z niedowierzaniem kręcili głowami - że jeszcze nikt
takich silniczków nie produkuje - bo sami widzą zastosowanie
wszelakie!

Czekam teraz na wykonanie elementów na politechnice oraz u wykonawcy
co robi mi fragmenty z teflonu - głównie mojego pomysłu
uszczelnienia. Też się pochwalę - że fachowcy na Polibudzie orzekli że
pomysł na uszczelnienie doskonały i bardzo profesjonalny, i też się z
takim podejściem do uszczelniania elementów nie zetknęli.

Generalnie idea silnika jest prosta ale musi być wszystko dokładnie wykonane i zawiera w sobie wiele drobnych a przemyślanych elementów
usprawniających jego działanie.

Wszystko też mam zaprojektowane z użyciem standardowych elementów
przemysłowych, tak by można było zamawiać do kolejnych modeli
podzespoły standardowe od różnych producentów. Mam już rozpracowane
kolejne rozwiązania które pozwolą na uproszczenie i potanienie
produkcji - bo prototyp wyjdzie dość drogo...

Generalnie - w ciągu jakichś dwóch tygodni będę miał już wszystkie składowe podzespoły i zacznę montaż...

Pozdr
AW


PS
Czy wiecie - bo ja dowiedziałem się zupełnie niedawno - że pierwszy
silnik prototypowy jaki zbudował Robert Stirling miał sprawnośc 16%. A
w tym czasie najlepsze silniki parowe miały sprawnośc TYLKO 4%!!!!!
Zadziwiające że te silniki "przegrały" rywalizaje z innymi silnikami!

AW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Nasze silniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin