Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna

Ciekawe rozwiazania konstrukcyjne

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pozostałe
Autor Wiadomość
Nostry




Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 11:15, 20 Mar 2010    Temat postu: Ciekawe rozwiazania konstrukcyjne

Hello,
Znalazłem na YT kilka ciekawych rozwiązań konstrukcyjnych dla silników Stirlinga, postanowiłem się podzielić:

1) Dwie 'alfy' z przesunięciem cyklu o 180 stopni, ze wspólnym, wzajemnie przeciwstawnym zimnym tłokiem (brzmi jak masło maślane, ale na filmiku dobrze widać o co chodzi). Takie rozwiązanie zdaje się dawać większą moc z racji mniejszego tarcia jednego tłoka (niż dwóch) oraz synergistycznego działania sił sprężających i rozprężających po obu jego stronach.
http://www.youtube.com/watch?v=MmaJVwkCdKg

2) Cztery silniki termoakustyczne w układzie gwiazdowym. Straty wynikające z przeniesienia napędu zredukowane do minimum, kosztem oddalenia od siebie źródeł ciepła.
http://www.youtube.com/watch?v=6Fy6fEWp-14

3) Dwie alfy w układzie przypominającym gwiazdowy. Co ciekawe, gorące tłoki nie mają stałego miejsca przyłożenia siły. Nie sądzę, by takie rozwiązanie było szczególnie wydajne, ale wygląda fajnie Wink

http://www.youtube.com/watch?v=rH56yxc18rM

4) Schemat konstrukcji pracującej w 'idealnym cyklu termodynamicznym'. Udziwniona konstrukcja na moje oko przyniesie jednak więcej strat z powodu tarcia niż zysku z dopasowania przemian termodynamicznych.

http://www.youtube.com/watch?v=YvtekHPzbUw

5) Cztery 'alfy', dwa ramiona- schemat działania kompaktowego, poczwórnego silnika Stirlinga. Rozwiązanie jak w pierwszym filmiku, tyle że zastosowane do wszystkich tłoków. Takie rozwiązanie zdaje się (na oko oczywiście) dostarczać maksimum mocy przy minimum tarcia, kosztem komplikacji konstrukcji całości.

http://www.youtube.com/watch?v=3xCIGmNQWt4

6) Stirling z tłokiem rotacyjnym. Nie wydaje się być specjalnie efektywnym rozwiązaniem, niemniej jednak działa

http://www.youtube.com/watch?v=4zmuvR6EgcI

7) Quasi-turbina jako silnik Stirlinga. Krótka animacja, mało widać

http://www.youtube.com/watch?v=p-7mLi2ouaE

(nieco więcej o quasi-turbinie i silniku Wankla- http://www.youtube.com/watch?v=KY_fFWQ9v64 )

na razie tyle, postaram się uzupełniać w miarę znajdywania kolejnych ciekawostek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nostry dnia Śro 13:43, 24 Mar 2010, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pozostałe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin