Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna

Budowa silnika typu gamma. Wymiary, przeniesienie napędu.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady
Autor Wiadomość
Grzegorz




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 14:03, 12 Paź 2013    Temat postu: Budowa silnika typu gamma. Wymiary, przeniesienie napędu.

Witajcie. Na wstępie witam wszystkich użytkowników forum Cool

Jestem w trakcie budowy silnika stirlinga. Konstrukcja gamma. Głównym założeniem jest to, by silnik dawał jakąś energię i sam z siebie ruszał. Wymyśliłem, by na kole zamachowym umieścić "piny", które byłyby popychane przez ramię obracane przez silnik krokowy , ale nie o tym.

Mam pytanie odnośnie przeniesienia napędu z koła zamachowego do prądnicy:
Czy silnik ruszy, kiedy koło zamachowe będzie na sztywno przymocowane do wału prądnicy za pomocą kół zębatych? Zakładając warunek, np. Koło zębate przy kole zamachowym jest 3 razy mniejsze niż koło zębate przy prądnicy.

Drugim pomysłem było zastosowanie "wysprzęglania". Prądnica byłaby połączona z kołem zamachowym za pomocą pasu napędowego. Kiedy silnik byłby wyłączony to prądnica byłaby przesuwana na prowadnicach w stronę koła, by zmniejszyć napięcie pasu(nie byłaby przenoszona energia). Kiedy koło rozpędziłoby się, prowadnice byłby przyciągane do tyłu dzięki czemu pas byłby napinany. Wtedy prądnica obracałaby się i generowana byłaby energia.

Wolałbym zastosować pierwsze rozwiązanie, jednak obawiam się, że to może nie zadziałać.
Aha, wszystko musi odbywać się bez mojej ingerencji.

Czy macie jakieś pomysły/porady dotyczące tych rozwiązań?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JohnyHawk




Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Wto 23:03, 22 Paź 2013    Temat postu:

to wszytko zależy jaką mocą będzie dysponować twój silnik oraz jaki typ (wysokotemperaturowy czy niskotemperaturowy)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JohnyHawk dnia Wto 23:05, 22 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin