Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna

Budowa Silnika Stirlinga typ beta --kilka pytań

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady
Autor Wiadomość
raiders




Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Wto 23:06, 05 Sty 2010    Temat postu: Budowa Silnika Stirlinga typ beta --kilka pytań

Witam!!

Postanowaił zrobic Silnik Stirlinga typ beta ten który jest na stronie z zakładce "Tworzenie" W związku z tym mam kilka pytań dotyczacych wymiarów i nie tylko..

- Na pierwszym rysunku jaka jest grubość tej blachy gdzie ma być otwór
Fi 28??

- Z jakiego metalu jest zrobiony tłok zimny?? Zauważyłem ze on mam
nacięcia , czy sa one potrzebne , i do czego służą??

- Jaki powinna byc odległość pomiędzy próbówkami w cylindrze ciepłym??

-widzialem na niektórych zdjęciach w galerii ze jest dziurka w kołnieżu cylindra zimnego chciałem się zapytać o ta dziurke , co jest ona potrzebna i do czego służy?

-Jaka jest grubość kołnierza cylindra zimnego?

-Posiadam sylikon wysokotemperaturowy do +300 Stopni Celciusza czy on
wystarczy czy bede potrzebował inny??

Wiem ze moze niektóre pytania są prymitywne ale chcę model wykonac z dużą dokładnością. Gdyby mi mógł ktoś coś podpowiedziec byłbym wdzięczy...Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raiders dnia Wto 23:07, 05 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pią 17:51, 08 Sty 2010    Temat postu:

Witam!
Ten silnik stirlinga jest trudny do wykonania i jeżeli to jest pierwszy silnik, to radziłbym typu GAMA ponieważ jest o wiele łatwiejszy do wykonania.
Postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania.

- grubość blachy wynosi około 15 mm. To jest korpus maszyny.

- tłok zimny wykonany jest z brązu samosmarowego. natomiast cylinder ze stali.
Nacięcia służą do rozprowadzania oleju na cylindrze, tłok ma mniejsze opory tarcia

- grubość kołnierza wynosi ok 6 mm

- sylikon wysokotemperaturowy +300 Stopni Celsiusza zupełnie wystarcza. Tym silikonem jest sklejana probówka z cylindrem

- dziurka w kołnierzu służy do smarowania.

- Odległość między probówkami powinna być nie większa jak 1 mm.

Mam nadzieje, że nic nie przeoczyłem w razie niejasności, Proszę Pytać!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
raiders




Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pią 22:10, 08 Sty 2010    Temat postu:

A chciałem się jeszcze zapytać :

-Jaka jest długośc cylindra po której ślizga się tłok zimny??

-Jaka jest odlagłość otworu fi 28 w korpusie maszyny od dołu a ile od góry??

-Gdzie mozna kupić probówki pytałem na allego ale nikt nie posiada takich duzych...;/

- Jak Pan wykonuje takie kształtne koła zamachowe?? Odlewa Pan czy jak??

To narazie tyle pytań jeszcze raz dziękuję za poradę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 11:10, 09 Sty 2010    Temat postu:

Witam!
-Długość cylindra ok wynosi 30 mm

-Odległość od podstawy do osi wynosi 45 mm do góry już nie pamiętam, ale te wymiary są mało istotne

-Probówki mało można kupić w sklepie internetowym, nie pamiętam nazwy bo to było dawno i kupiłem większą ilość, są tanie. Proponuje poszukać w sieci a na pewno są

-Koło zamachowe jest opisane na tej stronie w dziale tworzenie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
raiders




Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 22:42, 09 Sty 2010    Temat postu:

Tak czytałem ten artykuł ale, bardziej mi sie podoba koło z 5 szprychami...Smile takie jak pan wykonuje jak pan to robi ? odlewa?

- A czym się kierowac przy robieniu stojaka na koło zamachowe tzn. jaka powinna być wysokość osi koła od dołu?? Taka sama jak w korpusie maszyny??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pon 19:56, 11 Sty 2010    Temat postu:

Koło zamachowe ze szprychami daje do frezowania na frezarkę CNC lub po wywierceniu otworów piłuje pilnikiem, oczywiście pierścień stalowy na zewnątrz musi być ze względu na ciężar, jak w artykule.
Wysokość od osi musi taka sama przy wsporniku koło zamachowego jak i cylindra.
A wysokość zależy głównie od średnicy koło zamachowego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin