Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna

Może by tak z miedzi...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady
Autor Wiadomość
jaskieryota




Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Czw 23:17, 14 Sty 2010    Temat postu: Może by tak z miedzi...

Witam.
Wpadłem na pomysł prostego sinika z dwoma cylindrami. Mianowicie chodzi o to czy można zastosować jako cylindry rurki miedziane te które używa się do centralnego ogrzewania. Wybór rurek jest dosyć szeroki. Produkują je o średnicach 12, 15, 18, 20, 22, 26 mm o ile dobrze pamiętam. Dostępne w każdym hydraulicznym. Połączenia między cylindrami można zrobić z rurek używanych w układach hamulcowych, a i najważniejsze łatwo je łączyć bo wystarczy palnik topnik cyna i lutujemy Smile. I tu pojawia się pytanie do profesjonalistów w dziedzinie budowy silników. Czy w ogóle można stosować jako cylinder miedź i jakie tłoki byłyby w tym przypadku najlepsze, z tego co wyczytałem w układzie dwucylindrowym takim jak tutaj "www stirling fc pl/index.php?id=4"(wstawić kropki) tłok i cylinder muszą być dobrze spasowane coby nie tracić kompresji. I jeszcze jedna sprawa wielkości tych cylindrów i ich stosunek 1:20 to liczy się objętości maksymalne po ustawieniu tłoków w pozycji gdzie V jest max? Może ktoś tak dla pewności poda przykładowe wymiary takich cylindrów miedzianych. I czy można wlutować gdzieś w układ tych cylindrów np maszynkę od roweru co da możliwość zwiększenia ciśnienia w układzie. Trochę dużo pytań proszę jednak o jakieś odpowiedzi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szachista28




Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Śro 20:19, 20 Sty 2010    Temat postu:

Wpisz w google ,,two can stirling engine" są tam ciekawe konstrukcje silników o które Tobie chyba chodzi, ( dwucylindrowe ). Pomysł z miedzianymi rurkami jako cylindry jest już stary i jest pełno opisów w necie.
W linku którym zamieściłeś w swojej wypowiedzi jest silnik o budowie dosyć skomplikowanej potrzebne są specjalne narzędzia.
Ja bym zrobił tak: dwa oddzielne cylindry ( takie same z miedzianych rurek) i pomiędzy nimi zrób regenerator z np: blaszanego zmywaka do garów lub wiórów miedzianych najlepiej. Jeden ogrzewaj a drugi chłodź, kąt korbowodu 90 stopni.

Tłok bym odlał z kleju dwuskładnikowego Poxi Pol wytrzymuje temp do 120 C, lub tego do spawania na zimno.
Albo bym odlał z cyny, najlepiej by było zrobić z aluminium, ale potrzebna by była obrabiarka do metalu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szachista28 dnia Czw 17:40, 21 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin