Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna

jak "policzyć" silnik?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady
Autor Wiadomość
abyss




Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Czw 2:44, 08 Paź 2009    Temat postu: jak "policzyć" silnik?

Może ktoś przypomni jak "policzyć" projekt sinika stirlinga?
Podstawy fizyki miałem dosyć dawno - oczywiście pamiętam PV/t=C ale przecież to nie do końca wszystko Smile

Czyli:
- pojemności cylinrów w zależności od planowanej temperatury pracy
- skok cylindrów
- przekroje przewodów łączących

No i przy okazji - czy ktoś trafił na jakieś PRAKTYCZNIE ciekawe realizacje silników o mocach które były by warte praktycznych zastosowań? (powiedzmy rzędu kilowatów). O łodziach czytałem, ale jak wyglądają same silniki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marek-a




Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/8
Skąd: Dania

PostWysłany: Czw 10:22, 08 Paź 2009    Temat postu:

Tu masz pzyklad dostepnego silnika 35KW produkcji Dunskiej.

[link widoczny dla zalogowanych]


Marek-a.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez marek-a dnia Pią 9:40, 09 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
abyss




Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pią 1:38, 09 Paź 2009    Temat postu:

Dzięki, zaraz sobie rzucę okiem. W ciągu dnia wynalazłem taką stronę - BARDZO ciekawa - bo dotyczy nieco większych silników, można popatrzeć jak to działa:

suction co jp / stirling / index html
oraz:
sesusa org

- kropki sami wstawicie Smile

dodam nowy - ciekawy link - z teorią i praktyką:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez abyss dnia Sob 23:22, 10 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waterfall




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Wto 15:30, 20 Paź 2009    Temat postu:

co trzeba wiedziec budując taki silnik :

1. utzymac stałą masę gazu w cylindrach
2. pamietać o szczelnościach
3. stosunek objętości komór 1:20 przy niskotemperaturowym
4. przesunięcie w fazie tłoków = 1/4 cyklu.

- bo :
- shmidem można sobie palce na klawiaturze połamać
- metodą strat ...czegos tam .. (nie znam nikogo kto by liczyl, duzo za duzo liczenia)
- programy komuterowe na necie (dajcie jesli ktos zassał i zainstalował)

btw :

http://www.youtube.com/watch?v=NXWZXCU86Y8

moje dziecko Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
abyss




Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 3:16, 24 Paź 2009    Temat postu:

waterfall napisał:
co trzeba wiedziec budując taki silnik :
1. utzymac stałą masę gazu w cylindrach

Jak jest szczelny to przecież masa się nie zmieni - tyle samo molekuł jest ile było - to przecież nie e=mc^2
No chyba, że czegoś nie zrozumiałem
waterfall napisał:

3. stosunek objętości komór 1:20 przy niskotemperaturowym


Dla jakich różnic temperatur - orientujesz się może konkretniej? Powiedzmy, że chcę zrobić dosyć spory wymiarowo, ale niskotemperaturowy silnik - np. z cylindrem "gorącym" wielkości 200 litrów, dostarczaną ciągle mocą około 1kW i różnicą teperatur rzędu 40 stopni. Z tego co piszesz - to cylinder "zimny" powinien mieć pojemność rzędu 200/20=10l. Czy raczej większy - bo różnica temperatur mniejsza?

BTW. Ile z tego będę w stanie wyciągnąć "na wyjściu" - załóżmy, że prądnica ma sprawność 40%. Natomiast nie mam pojęcia ile stracę na BARDZO prymitywnej konstrukcji mechaniki.
No i dalej w temacie teorii - jak wpływa "odbiór" mocy mechanicznej na prędkość obrotową - są na to jakieś proste i czytelne reguły?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waterfall




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 16:33, 24 Paź 2009    Temat postu:

1. "masa" - prawidłowo nazwana ilość ładunku znajdującego się w środku silnika (z technicznego punktu widzenia). Objętość się zmienia inaczej silnik by nie pracował tak samo jak ciśnienie.
pisząc o szczelnościach miałem na myśli aby wukonać tak dokładne pasowanie aby był minimalny opór przy jednoczesnym suwliwym ruchu.

3. stosunek objetości komór jest podany w zaokrągleniu i ma dać tylko do myślenia w stepnych projetkach tagiego silnika. u mnie jest okolo 1:200 i dziala Very Happy

z silników niskotemeraturowych z regóły nie można uzyskać dużych mocy nie ważne jakie były by wielkości. taki typ budowy silnika Stirlinga jest wstanie tylko pokonać "swoje" opory. proponuje zabrać się za zwykły gamma albo beta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yyy-tego-silnik




Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8
Skąd: Radom

PostWysłany: Wto 21:00, 03 Lis 2009    Temat postu:

Witajcie koledzy drodzy i słuchajcie! Otóż chcę zbudować i w zasadzie zbudowałem już z 11 modeli prostych silnik z wek od słoików i puszek ale żaden ni ruszy i mam do was pytanie, otóż jaki powinien być skok membrany cyl. zimnego, z tego co sparawdzałem to najlepiej jak najmniejszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Śro 21:23, 04 Lis 2009    Temat postu:

Skok membrany zimnego cylindra zależy od średnicy tej membrany, od temperatury, od skoku i średnicy tłoka wyporowego. Najlepiej to sprawdzić doświadczalnie odłączając membranę od korbowodu, następnie podgrzewamy silnik i kręcąc kołem zamachowym obserwujemy, ile membrana się podnosi. Jeżeli się nie podnosi, to silnik jest nieszczelny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waterfall




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Czw 12:58, 05 Lis 2009    Temat postu:

bartek dobrze mówi Smile pozdrawiam i powodzenia Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin