Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna

Probówki a plany konstrukcyjne

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady
Autor Wiadomość
raiders




Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pią 22:37, 26 Lut 2010    Temat postu: Probówki a plany konstrukcyjne

Witam!!

Chciałem sie zapytac o rozmiar probówek , bo przystąpiłem do budowy tego silnika [link widoczny dla zalogowanych]
ale mam penwą obawę bo kupiłem probówki fi 26 (srednica wew 23) na cylinder i fi 22 na wypornik troszke inaczej niż jest to w planach konstrukcyjnych i chodzi mi teraz o cylinder zimny czy jego tez trzeba zmienic tzn powiększyć?? czy może zostac bez zmian i nie odbije sie to na pracy silnika??

A chciałem się jeszcze zapytac jaka jest grubośc blachy na zdjęciach licząc od góry to 6, 7, 8, 9

Gdyby ktoś mógł odpowiedziac byłbym wdzięczny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 21:57, 27 Lut 2010    Temat postu:

Witam!
Probówki które zastosujesz do tego silnika nie zmienią parametrów ewentualnie możesz skrócić gorący cylinder 5 mm. Może to nawet poprawić jego osiągi. Bo wszystkie te silniczki są robione na "oko".
A co do grubości blach to nie wiem o które części i chodzi.
Korbowody są wykonane z blachy 5 mm natomiast wykorbienia z blachy 8 mm.
Jeżeli masz pytania pytaj śmiało, znam osobiście konstruktura.
Było by fajnie gdybyś pokazał postępy pracy przy wykonywaniu poszczegolnych części, pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
raiders




Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 23:33, 27 Lut 2010    Temat postu:

Witam!!

Dziękuję za odpowiedz co do grubosci blach to przeslę zdjęcia o co mi dokładnie chodzi, a więc:




A jak juz mam okazje to bardzo bym prosił o podanie mi wymiarów jeszcze tych elementów:




Co do ostatniego zdjęcia to wiem ze każdy silnik ma inny stojak , ale jesli by to nie sprawiło problemu to prosiłbym o podanie mi wymiaru takiego jaki jest w rzeczywistości w tym silniku.

A co do fotoreportażu to myslę ze da się zrobic tylko teraz pytanie czy to zrobic w jednym poście czy w kilku (bo ten silnik pewnie będe długo robił, bo nie mam zbytnio duzo wolnego czasu , jedynie wieczory i weekendy..).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Nie 10:56, 28 Lut 2010    Temat postu:

Witam!
Odpowiadam na pytania
Wykorbienia 8 mm
Korbowody 5 mm
Wysokość cylindra 30 mm
Długość części roboczej tłoka 20 mm i wystająca część 12 mm
Wspornik koło zamachowego u podstawy 40 mm a wysokość do osi łożyska 45 mm
Jeżeli chodzi o podstawkę to najlepiej wszystkie zamocować do prowizorycznej podstawki i gdy wszystko będzie ustawione, ma wszystko lekko i płynnie chodzić mocujemy do właściwej podstawki po przyniesieniu otworów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
raiders




Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Nie 13:57, 28 Lut 2010    Temat postu:

Wielkie dzięki za podanie wymiarów. A mam jeszcze jedno pytanie czy byłbym pan na tyle uprzejmy i podał mi takie wymiary:
-Wymiary deski na której jest umieszczony silnik
-Szerokość korusu w którym znajduje się cylinder
-Grubość stojaka koła zamachowego?? 15mm??

A mam taką prośbe czy mógłby pan dac mi jakis namiar na siebie??/ e-mail, gg , bo gdy będę budował silnik a czegos nie będę wiedział to nie chcę zakładac nowego tematu i zasmiecać forum ..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikar




Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 13:48, 24 Maj 2010    Temat postu:

witam Pana ,jestem w trakcie budowy silnika i mam kilka pytań ,a może pan ma więcej wiadomości,prosze o jakiś kontakt,dziękuje.( nie mogę zapytać na forum bo są jakieś ograniczenia)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikar




Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 22:28, 27 Maj 2010    Temat postu:

witam pytanie do Bartek lub Raiders, jaka jest długość części na rysunku nr,1i 2

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 19:43, 29 Maj 2010    Temat postu:

Witam!
Te wymiary nie mają takiego znaczenia i wynoszą 1 część długość około 27 mm grubość 8 mm 2 część długość około 30 mm grubość 8 mm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikar




Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 23:05, 31 Maj 2010    Temat postu:

witam P. Bartek i dziękuje za odpowiedż.Jeśli można to proszę o gg mam kilka pytań Ryszard.(Ikar moje gg to 7292484)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hinol




Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8
Skąd: Czerwionka-Leszczyny

PostWysłany: Pią 0:31, 26 Lis 2010    Temat postu:

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum.
Planuję zbudować silnik typu beta podobny do tego co w temacie i mam kilka pytań dotyczących ogólnej konstrukcji.

Niestety nie mogę jeszcze dodawać linków do zdjęć więc postaram się napisać najbardziej obrazowo jak potrafię.

Patrząc od góry na silnik widać mały otwór zaraz obok zielonego elementu stojaka. Do czego on służy?

Czy duża probówka jest osadzona głęboko w aluminiowym korpusie z żeberkami, czy tylko trochę zagłębiona, a dalej ścianki cylindra są już aluminiowe?

Ostatnie pytanie dotyczy tłoka roboczego. Jak rozumiem, ma on być spasowany "na styk", czyli tak żeby nie było nieszczelności, ale żeby nie chodził jeszcze z oporem. Czy pracuje on w jakiejś dodatkowej tulei np ze stali czy bezpośrednio styka się z aluminiowym cylindrem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pią 23:10, 26 Lis 2010    Temat postu:

Witam wszystkich odpowiadam na pytania:
Prawdopodobne to otworek do smarowania tłoczyska, probówka jest osadzona do połowy cylindra żeby trzymał silikon (czerwony).
W tym modelu jest z przodu przykręcana tuleja cylindra wysoko gatunkowego aluminium (twarde) a tłok jest stalowy o ile sobie dobrze przypominam.
Można zastosować tuleje stalową o tłok z brązu lepiej nie stosować cylinder aluminiowy i tłok aluminiowy. Może być tuleja stalowa i tłok stalowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin