Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna

Witam wszystkich

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady
Autor Wiadomość
algiz




Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Czw 18:20, 25 Lis 2010    Temat postu: Witam wszystkich

Witam . Mam na imię Andrzej mieszkam w Koszalinie i ostatnio zafascynowałem się silnikami Stirlinga . Mam zamiar zbudowac śilnik typu Gamma na razie gromadze części ,będe go budował sposobem gospodarczym Very Happy .Chciałbym aby działał przy jak najmniejszej różnicy temperatur . Mam kilka pytań Jeśli ktos może to proszę o odpowiedz ,tak na chłopski rożum.

Może ktoś mógł by wyjaśnić w kilku słowach różnice między tymi silnikami tzn

1. Silnik Stirlinga .
2. Silnik Mansona .
3. Silnik próżniowy (vacuum engine)
4. patent Robinsona

A może to wszystko są mutacje i różne wariacje na temat silnika Stirlinga ? ciekawe jakie są różnice w skuteczności tych maszyn ? prosze o pomoc ,z góry dziękuje i pozdrawiam Andrzej .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez algiz dnia Czw 18:23, 25 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pią 23:22, 26 Lis 2010    Temat postu:

Witam patent Robinsona jest silnikiem stirlinga jest też patent Lehmana. Chodzi tu głównie o rozrząd a pozostałe silniki nie mają szczelnej pracy (powietrze dostaje się do środka przez odpowiednie zawory. Najlepszą sprawność ma typowy stirling bo tylko on jest produkowany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
algiz




Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Nie 17:50, 28 Lis 2010    Temat postu:

Wielkie dzieki za odp . Mam jeszcze takie pytanie , czy w przypadku silnikow typu gamma (niskotemperaturowych) wielkość tzn średnica tłoka wypornościowego ma wpływ na różnice temperatur przy których śilnik zaczyna pracować ? tzn im większa jest średnica tłoka tym mniejsza jest różnica temperatur potrzebnych do pracy ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez algiz dnia Nie 17:55, 28 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin