Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna

Prośba o pomoc

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady
Autor Wiadomość
taj5




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pią 19:29, 04 Lut 2011    Temat postu: Prośba o pomoc

Witam

Zbudowałem silnik Stirlinga, niestety nie działa.
Mam nadzieję, że ktoś z Was będzie w stanie pomóc mi z jego uruchomieniem.

Podaję wymiary silnika:
- duży tłok wykonany jest ze styropianu, ma średnicę 98mm i grubość 10mm,
- pracuje w gipsowym cylindrze o średnicy 100mm i wysokości 22mm,
- skok dużego tłoka - 10mm,
- mały tłok jest wykonany z aluminium w które wstawiony jest pierścień stalowy,
- mały tłok pracuje w tulei żeliwnej otoczonej aluminiowym radiatorem,
- skok małego tłoka 8mm, średnica 22mm

Elementy ruchome poruszają się bez większych oporów.
Niestety silnik nie pracuje i nie mam pojęcia gdzie jest błąd.

Gdy tylko znikną ograniczenia mojego konta dodam zdjęcia poglądowe silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pią 22:05, 04 Lut 2011    Temat postu:

Prawdopodobnie silnik jest nieszczelny. Gdy poruszysz kołem zamachowym powinno się odczuwać opór spowodowany kompresją tłoka. Gdy koło się kręci bez żadnych oporów to znaczy że jest nieszczelność. Tzn. gdy rozkręcisz cylinder i opory są takie same to znaczy że szczelność musi być większa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
taj5




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 2:52, 05 Lut 2011    Temat postu:

Ok w takim razie spróbuje jeszcze raz złożyć wszystko na silikonie .
Mam jeszcze wątpliwości co do kilku rzeczy
1 Czy masa koła zamachowego jest wystarczająca
2 Czy jest istotne na jakiej wysokości pracuje mały tłok ? ( w moim silniku dolne położenie tłoka wychodzi ok. 10 mm od dolnej krawędzi cylindra) .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 9:34, 05 Lut 2011    Temat postu:

Koło zamachowe nie ma wielkiego wpływu na prace , najwyżej silnik będzie pracował ze zrywami.Nie jest bardzo istotne położenie tłoka. Spróbuj odłączyć jeszcze korbowody i poruszając tłoczyskiem ciepłego tłeoka zimny powinien się wychylać oczywiście po podgrzaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
taj5




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 13:44, 05 Lut 2011    Temat postu:

Przeprowadziłem taką próbę i po odpięciu korbowodu podczas podgrzewania silnika gdy ruszałem dużym tłokiem mały również się poruszał.
Nie były to jednak ruchy szczególnie mocne.
Nasówa mi się jeszcze jedno pytanie - jakie powinny być odległości między powierzchniami dużego tłoka a ścianami cylindra - w moim silniku wygląda to w ten sposób, że tłok ma grubość 10mm, cylinder ma wysokość 22mm, skok tłoka to 10mm, zostaje więc ok 1mm wolnej przestrzeni między tłokiem a ścianami cylindra w skrajnych położeniach. Czy ta przestrzeń nie jest zbyt mała?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 16:07, 05 Lut 2011    Temat postu:

przestrzeń między ściankami im mniejsza to lepsza a tłok powinien się zdecydowanie poruszać myślę,że jest mało szczelny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
taj5




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 20:32, 05 Lut 2011    Temat postu:

Chyba mogę już dodawać linki do zdjęć, więc proszę, oto zdjęcia mojego silnika, może one pomogą w zlokalizowaniu źródła problemu.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
taj5




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pon 21:23, 07 Lut 2011    Temat postu:

Witam wszystkich
Wykonałem dzisiaj kolejny cylinder tłoka wypornościowego ponieważ stary był pęknięty co za tym idzie był nieszczelny, nowy cylinder wykonałem bardzo dokładnie ( odstęp pomiędzy tłokiem a cylindrem około 0,5 mm a w skrajnych położeniach tłoka odstęp od płytek aluminiowych wynosi 1 mm).
Cały silnik uszczelniłem idealnie, miałem cichą nadzieje że już teraz silnik będzie pracował, ale gdy zrobiłem próbę ( odkręciłem od korbowodów tłoki, podgrzałem dno, poruszałem tłokiem wypornościowym ) mały tłok prawie w ogóle się nie poruszał, na starym cylindrze były leprze efekty.
Nowy cylinder różni się od starego tylko tym że nie jest pęknięty i jest mniejsza szczelina pomiędzy tłokiem a cylindrem, w starym cylindrze było około 1,5 mm .
Ja powinna być prawidłowa przerwa pomiędzy cylindrem a tłokiem wypornościowym ??
Może ktoś z was ma jakiś pomysł i podpowie mi dlaczego silnik nie działa ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pon 22:42, 07 Lut 2011    Temat postu:

Witam!
Na 100% jestem pewien, że jest nieszczelny.
Właśnie taki jest obław nieszczelności.
Dla pewności sprawdź czy wyczuwasz kompresję na tłoku gdy jest silnik skręcony.
Po odkręceniu spodu silnik ma się bardzo swobodnie obracać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomash0




Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8
Skąd: warminsko mazurskie

PostWysłany: Wto 12:22, 08 Mar 2011    Temat postu:

potrzebuje dokladnej dokumentacji silnika Jak go zrobic I czy da sie go wykorzystac np do napedu generatora pradu ZA odp dzieki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Nie 22:05, 13 Mar 2011    Temat postu:

Witam! Silnik Stirlinga idealne nadaje się do napędu generatora bo ma bardzo duża sprawność. Jeżeli chodzi o plany to zależy jakiego chcesz zbudować jeżeli to jest jakiś model to na YouTube jest mnóstwo silników ale gotowych dokładnych planów trudno zdobyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bachusm




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Czw 15:55, 17 Mar 2011    Temat postu:

Witam. To jest silnik niskotemperaturowy. Ma za mało energii aby unieść takie masy jakimi są w tym przypadku korbowody. Moim zdaniem za dużo aluminium. Moja recepta:
- odchudzić korbowody do minimum
- uchwyt tłoka gorącego i tłok odchudzić lub wykonać z tworzywa
- os wypornika wymienić na stalową rurkę i zmniejszyć średnice
- skrócić prowadzenie rurki wypornika (im dłuższa tym większe tarcie)
- kombinować ze stosunkiem skoków jednego tłoka do drugiego
To tyle na pierwszy rzut oka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin