Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna

Silnik Stirlinga , pierszy prototyp--- Nie chce działać

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady
Autor Wiadomość
raiders




Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 10:36, 13 Lut 2010    Temat postu: Silnik Stirlinga , pierszy prototyp--- Nie chce działać

Witam!!

Wczoraj skończyłem robic swój pierwszy silnik stirlinga, po ukończeniu chciałem go przetestowac ale nie działa ani nad swieczką ani nad goracą woda, nie wiem gdzie popełniłem błąd... moze wy mi doradzicie do mam poprawić.

Oto parametry silnika:
Średnica cylindra gorącego: 9cm
Wysokość cylindra gorącego:4cm
Grubość tłoka : 23mm
Skok tłoka ciepłego k 1cm tzn wysunięcie na wale mam 5 mm

Srednica cylindra zimnego: 20mm
Wysokość tłoka zimnego ; 15mm
skok tłoka zimnego ; ok 1cm , wysunięcie na wale 5mm

Jeszcza przesyłam kilka zdjęc silnika;





Prosze doradzcie mi gdzie popełniłem błąd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robertus




Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/8
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Sob 21:33, 13 Lut 2010    Temat postu:

Witaj
Fajnie wygląda ten silnik.
Dlaczego podkleiłeś duży tłok tekturą? Myślę, że taki krążek z grubej falistej tektury sporo waży i na pewno mocno obniża sprawność układu.
Jeśli spód dużego tłoka ze styropianu nie jest idelanie prosty to nie ma się czym tak bardzo przejmować. Ja bym wywalił tą tekturę z tłoka, może to pomoże? Trzymam kciuki, żeby silnik ruszył.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 22:40, 13 Lut 2010    Temat postu:

Witam.
Silnik konstrukcyjnie jest wykonany prawidłowo. Przyczyną jest prawdopodobnie nieszczelność. Na twoim miejscu tymczasowo bym wymontował tłok i na jego miejsce założył membranę z rękawiczki chirurgicznej. Wystarczy na koniec cylindra luźno obwiązać nitką. Jeżeli się da to wyrzuć tą tekturę z tłoka i zwiększ skok. I jeszcze zawiń taśmą izolacyjną obie części puszki. Życzę powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin