Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna

Silnik Stirlinga typu beta
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady
Autor Wiadomość
hugo238




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pią 21:28, 13 Lis 2009    Temat postu: Silnik Stirlinga typu beta

Witam Wszystkich forumowiczow, mam pytanie do znawcow tej dziedziny, wykonalem ten typ silnika i mam problem z jego uszczelnieniem. Konstrukcje wykonalem cylinder fiat 126P i jego tłok ktory zostal przerobiony. Do cylindra dospawalem cylinder cieply, korbowód 90 stopni wszystko na łozyskach i tulejkach slizgowych z mosiadzu. A wiec srednica tloka 78 mm i skok tlokow 80mm konstrukcja duza. Wracajac do tematu, probowalem go uszczelnic 4 orginalnymi pierscieniami i nic to nie dalo (duze opory cisnienie spada ) teraz przerobilem tloka i dalem pierwszego orginala a za nim wkladke tekstolitowa jest lepiej, ale jeszcze nie to. Co poradzicie ? Konstrukcja szybka, jak sie bedzie krecił to bedzie upiekszany.
Nie wiem tez czy nie przesadzilem z tym korbowodem skok 80mm, podejzewam ze jak go uszczelnie i wpuszcze ze 2atm, to go nie obróce.
Niestet z godnie z regulaninem tego forum jestem (młody) i nie moge podac linków do zdjec mojego stirlinga.
Dla niecierpliwych zdjecia znajduja sie na forum elektroda .pl w OGÓLNYCH pod tym samym tytulem tematu co tutaj.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 18:22, 14 Lis 2009    Temat postu:

Witam
Nareszcie jakiś użyteczny silnik. Silnik powinien ruszyć w takim stanie, wpuszczenie teraz powietrza nic nie da. Żeby silnik pracował pod ciśnieniem, musi być cały zabudowany, ma wystawać tylko koło zamachowe. Jeżeli ci teraz ruszy w tym stanie to będzie sukces a po zabudowaniu i napełnieniu powietrzem lub helem moc niesamowicie wzrośnie. Im większe ciśnienie, to lepiej. Żeby tylko konstrukcja wytrzymała. Szczelność tłoka jest ważna, ale ważniejsze jest, żeby lekko chodził. Czekam na dalsze postępy.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hugo238




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 18:59, 14 Lis 2009    Temat postu:

Witam
Wlasnie,dobre spostrzezenie ,nic sie ,,orobic i mieć zabawke , ale orobic sie ,i cos z tego mieć.Poszedlem tym tropem bo mam mozliwosci (w miare dobrze wyposarzony warsztat tokarka ,spawanie nierdzewki i aluminium ,frezarka itp)Po drugie chce go "odpalic" i zrobic na przekór mojemu staremu, (powiedział zebym sie palną w głowe ze to bedzie chodzić.)
Wracajac do tematu dzisiaj zjezdziłem sie po sklepach z czesciami do pomp,maszyn rolniczych i nie znalazłem zadnych uszczelniaczy . Pozostaje mi kupic wałek tartami tu i wytoczyc długi uszczelniacz .Albo zmienic calowicie konstrukcje silnika.Według mnie typ beta ,ale z dwoma cylindrami kolo siebie jest lepszy do uszczelnienia. Co Wy na to?Pozdrawiam wszystkich tych ,co im glowy puchną zeby cos wymyślić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hugo238




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 19:27, 14 Lis 2009    Temat postu:

Zapomniałem ,do Bartka
masz racje z ta zabudową, przyszłosciowo o niej myslałem zeby w niej zamontowac rozrusznik (od auta)i pradnice .A z niej tylko kagle pradowe na dławikach w sciankach(do uszczelnienia).Z drugiej strony zachodze w głowe bo jak nie bedzie szczelny to cisnienie gazu przed tłokiem wyrowna mi sie z cisnieniem za w komorze korbowej. a to bez sensu bo go bedzie trzymac,i znowu problem????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 20:41, 14 Lis 2009    Temat postu:

Z tą prądnicą w środku silnika to najlepsze rozwiązanie, odpadają uszczelnienia, w fazie rozruchu pracowałaby jako rozrusznik a potem jako prądnica. Lepiej nie zachodź w głowę, tylko musisz uwierzyć, że tak jest. Ciśnienia muszą się wyrównać, jak będzie idealnie szczelny, nie ściśnie powietrza, które się rozszerzyło w rozgrzanym cylindrze . Natomiast silnik ciśnieniowy powinien mieć idealnie szczelną obudowę, fabryczne konstrukcje pracują pod ciśnieniem ponad 100 atmosfer, tam też ciśnienia się wyrównują między skrzynią korbową a cylindrem. Oddziela ich tłok. Wyobraź sobie, co by się stało, jakbyś teraz napełnił ten silnik! Koło zamachowe nie pokonałoby oporu sprężonego powietrza. Nie wiem, czy dobrze wytłumaczyłem, ale spróbuj tego odpalić, na początek proponuję rozpalenie pod silnikiem ogniska.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hugo238




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 21:21, 14 Lis 2009    Temat postu:

Witam
Bartek uwież ze to wlasnie o to cisnienie chodzi.Własnie ma byc takie na poczatku zeby go obrucic a przy dodaniu mu wiekszego cisnienia rosnie jego moc.wtedy bedzie go mozna podpiac do Np pradnicy.W sumie proste myslenie zobacz na te wszystkie nałe "katarynki" na forach Youtubie itp
sa wstanie tylko sie obracac bo w miare szczelne ale nie maja cisnienia palcem zatrzymasz.One ma praktycznie cisnienie 1,1: 1 przed tłokiem jak na zewnatrz. To 0.1 pozwala sie im obrucic .Zreszta zobacz tu na dane cisnien
http://home.agh.edu.pl/~wkowalsk/dydaktyka/PPT%202007/RAFAL_PAWLUCKI.pdf


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 21:54, 14 Lis 2009    Temat postu:

nie będe się sprzeczał ale ja tak to rozumie może masz racje odnośnie tych katarynek jest gdzieś na yutube taka jedna miałem ja w ręku nawet ładowała baterie od komórki a była zasilana małym palnikiem spirytusowym czyli musiała mieć ze 2waty mocy ale aż takie szczelne to to nie było

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 22:09, 14 Lis 2009    Temat postu:

właśnie sobie przypomniałem jest to ładnie opisane na forum elektroda i spróbuj zdobyć książke Stefana Żmudzkiego silniki stirlinga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hugo238




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 22:21, 14 Lis 2009    Temat postu:

Tak widziałem tego stirlinga ,bedzie miał dobrze dopasowanego tloka .Jest na free energie tez na youtubie dosc solidniejsza konstrukcja grzana słoncem ,ktora daje chyba 12v jak pamietam
Mówisz zeby zapali pod nim ognisko,grzałem go palnikiem acetylenowym, siedział w piecu CO cylinder był czerwony. Po zimnym cylindrze lałem wod (przez to tak mi zerdzewiał) by zrobic wieksza różnice temperatur i nic. W sumie nie tak do konca bo jak go krece to ma tedecje do dalszego obrotu ale nie chce przeskoczyc Bo MU SPADA cisnienie .
TU linki do mojego stirlinga (juz moge)
http://obrazki.elektroda.net/4_1258060141.jpg
http://obrazki.elektroda.net/26_1258060142.jpg


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 22:56, 14 Lis 2009    Temat postu:

Te stirlingi tak właśnie mają. Pamiętam, jak robiłem swój pierwszy model, zamiast tłoczka dałem balonik, zrobiłem go bardzo dokładnie, postawiłem na gazie i nic tylko balonik się naprężył i za każdym razem było to samo. Aż któregoś dnia zrobiła się maleńka dziurka w baloniku i o dziwo model ruszył! Następne już nie robiłem takie dokładne i prawie każdy chodził. Trochę to dziwne; model na którym się wzorowałeś pracuje dobrze. Może skok tłoka jest za duży to musi działać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hugo238




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 23:05, 14 Lis 2009    Temat postu:

Po niedzieli biore sie za ,przerobienie tłoka z wkładką tartamitowa samo smarną , oraz skracam skok tłoka z 80mm na 50mm .Jak zrobie zdam relacje .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 23:27, 14 Lis 2009    Temat postu:

Niepotrzebnie zespawałeś korbę od tłoka, najlepiej gdyby była regulowana poprzez odchylenie od osi i blokowana wkrętem na czas prób . Ja niestety nie mam takich możliwości a chętnie bym coś takiego tworzył

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hugo238




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Sob 23:52, 14 Lis 2009    Temat postu:

Moze i masz racje ,ale wzorowałem sie na danych z wikepedi i ogolnie z forów ze ma byc 90 stopni. Kolo podzieliłem idealnie laserką krzyżową.Wydaje mi sie że problem tkwi ,ze nie ma przeciw wagi tloka na kole zamachowym.Pospawałem korbowód na stałe bo pomyslalem ze jak mi obruci ,to wszystkie zabezpieczenia typu wkrety, srubki, przekreci .A jak by tak było to przy obrotach mogłyby sie spotkać dwa tłoki, a to pierwszy krok do tragedi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yyy-tego-silnik




Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 16:50, 15 Lis 2009    Temat postu:

Idąc tym tropem, można by zrobić motorower Very Happy

PS Zamieść jakiś film jak już całkowicie ruszysz machinę Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez yyy-tego-silnik dnia Nie 16:54, 15 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hugo238




Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Pon 0:06, 16 Lis 2009    Temat postu:

yyy-tego-silnik
jak sobie zmontujesz piec centralnego ogrzewania na tym motorowerze ,i to zobacze to ja ci zrobie do niego stirlinga GRATIS.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.silnikistirlinga.fora.pl Strona Główna -> Pytania i porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin